Matinspiration Lchf

Här kommer lite matinspiration för er som äter Lchf eller är nyfikna på att börja..
Nu äter jag sedan några veckor striktare Lchf med max 10 kolhydrater/ dag samt att jag har ökat min aktivitet i form av intervaller, joggning och cykling. Brukar köra hemmaträning med hantlar och rygg/mag program på dvd.
 
Välkomna att följa mig på instagram, där jag uppdaterar dagligen :-)
iaochlivet
 
 
Lax, fetaostcreme, sparris, broccoli och avokado :-)
 

Här blev det plättlunch a la lchf, barnen ä l s k a r dessa plättar gjorda på fiberhusk, ägg och grädde!
 
 
Grillad fläskfilé med gräddsås och aioli =)
 
 
Klassisk ägg & bacon med majonäs och basilika - storfavoriten hemma hos oss!
 
 
 
1 MAY LINDGREN:

skriven

Hej Maria... Jag fullständigt älskar dina recept/bilder... Jag undrar över recepten/mängderna på dina fiberhuskplättar.
Undrar också vad bea-sås är, men gissar bearnäs... Har du gjort den själv, eller köper du den färdig. Kan man använda pulversåser eller är det en massa skräp i den?
Undrar också om du har något fett i kaffet och vad... Jag brukar ta kakaosmör och kokosolja... vad föreslår du?

Svar: Hej May 🌸 Vad kul att du gillar recept o bilderna ✨ Plättar 4 pers:
4 ägg
3 dl grädde + 1 dl vatten
2 msk fiberhusk
Blanda ihop o låt stå å svälla i 15 min, stek i smör 👍

I kaffet kör jag med smör, men kokosolja funkar fin fint med. Ibland tar jag grädde, absolut godas om du frågar mig 😜
Bearnaise brukar jag köpa Rydbergs, men ska testa att göra själv. Pulversåser ska du undvika. Äter en del tzatziki med till kött, gott. Gör eget dillsmör till lax, jättegott.
Ha det så gott o lycka till ⭐️🎀🍀
ia

Kommentera här: