Lchf Semmelwrap 💕

KĂ€nde att jag bara var tvungen att göra detta. Resultatet blev jĂ€tte gott och Ă€lskades av alla i familjen 💖 dĂ„ blir man glad đŸŒ·
Detta blev 5 lagom stora wraps ✹ 4 Ă€gg + 3 msk sötning vispas med elvisp Blanda sedan i 2 dl mandelmjöl, 3 msk fiberhusk, 1 tsk pofiber, 2 tsk bakpulver, 0,5 msk nystött kardemumma LĂ„t smeten stĂ„ o svĂ€lla i ca 5 min.. Klicka ut 5 klickar pĂ„ 2 plĂ„tat. Fick ut 3 pĂ„ ena plĂ„ten och 2 pĂ„ den andra. Smeta ut med en sked till runda formar (som pannkakor typ). GrĂ€dda i 175g i 7-8 min. VĂ€nd sedan upp o dra av bakplĂ„tspapperet. LĂ„t svalna! Gör under tiden mandelmassan: 2 dl mandelmjöl 2 msk Ica sötströ 1 dl grĂ€dde 1 tsk kardemumma Jag hade i en droppe bittermandelarom 😀🙏 Sedan monterar du wrapsen. Stryk ut en strĂ€ng med mandelmassa i mitten o spritsa grĂ€dde ovanpĂ„. Vik in vĂ€nster halva, nederdelen viks upp och sedan högerfilen viks över. Jag tog ett presentpapper o vek runt med ett litet snöre runt 🎀 Pudrade sukrin melis ovan, lycka till 💜 Instagram: iaochlivet
1 Annika:

skriven

Åh tack för receptet :-) ska testa det imorgon!

Svar: Kul! Jag ska ocksĂ„ göra dom idag 🎀✹ Lycka till 👍
ia

2 Ewa Svensson:

skriven

Ser jÀtte smarrigt ut :) FÄr nog ta och skriva av receptet //Kram

Svar: Roligt att du tycker det 🎀 fick högsta betyg av dom som smakat 😍👍Ha en fin tisdag! Kram Maria
ia

Kommentera hÀr: